Blog

Les Gazelles news

We made it the alternative way

We zijn inmiddels terug van de Morocco Desert Challenge. Het zand is uit onze oren en haren gewassen. Tijd voor een terugblik. Het was een prachtige rally door een adembenemende woestijn met zware weersomstandigheden (4 dagen zandstorm) en zware eerste dagen voor onna-onna rallyteam Les Gazelles.
We gingen flitsend van start op Plage Blange maar de eerste etappe was zwaar; Dakar-waardig volgens de kenners. Sascha en Saskia reden 2 lekke banden en de Toyota Land Cruiser is op zijn kant gegaan. Gelukkig werden de dames snel rechtgetrokken en wisten ze de motor door koelbloedig handelen weer aan de praat te krijgen. Daarna hebben ze zelfs nog 50 kilometer een Frans team gesleept, 5 gestrande motorrijders van water en eten voorzien en de etappe uitgereden. Ze kwamen om 23.00 ’s avonds binnen en Inge en Helene hebben vervolgens de hele nacht gesleuteld.
In de vroege ochtend bleken er dusdanige problemen met de motor dat we niet van start konden in de tweede etappe. De volgende dag en nacht is er nog doorgesleuteld en gepuzzeld om te kijken of het motorblok nog gefixt kon worden zodat we weer konden rijden. Op dag 3 moesten we constateren dat het motorblok ondanks verwoede pogingen van de monteurs niet meer te repareren was. Natuurlijk betekende dat grote teleurstelling. Daar waren we niet voor gekomen. Maar ook dat is rally. Toen hebben we de knop om gezet en als team een plan B gemaakt. We besloten om mee te gaan rijden in de Raid, het amateurklassement van de rally. Zo hebben we als team in onze 4×4 huurauto toch gezamenlijk de finish bereikt. Als team hebben we veel ervaringen opgedaan en wijze lessen geleerd. Tegenslagen kunnen heel leerzaam zijn. Lees onze wijze lessen tijdens de rally.
Read more

Met je bips op een bureaustoel en met je hoofd in de Sahara

Als all-female rallyteam willen we graag inspireren. Onze hoofdsponsor onna-onna biedt daar een mooi podium voor. Op de site van onna-onna vind je een leuk interview met teamcaptain en piloot Sascha. Daarnaast vertelt ze in drie vlogs hoe jij precies kunt komen waar je wilt. Kijk snel op www.onna-onna.nl/rally en win een meet en greet met Sascha en de rest van het rallyteam.

 

Sponsors gezocht voor laatste gaatje begroting

Er komt veel kijken bij het deelnemen aan een Rally. We hebben al veel fijne sponsoren die ons gesteund hebben, daar zijn we superblij mee. Maar we hebben nog een laatste gat te dichten in onze begroting. SPONSOR jij ons met een jerrycan diesel? Voor €20 rijden wij weer 150 km. Overmaken op NL84INGB0005915896 tnv Les Gazelles ovv jerrycan. Heel veel dank!

onna-onna Rallyteam Les Gazelles gaat starten in Morocco Desert Challenge 2017

Een mooi nieuwtje op internationale vrouwendag 2017! Het onna-onna rallyteam gaat weer op pad! Over ruim een maand verschijnen we aan de start van de Morocco Desert Challenge. We zijn trots dat het weer gelukt is om met een 100% damesteam aan de start te verschijnen. Alle dames zijn superenthousiast. We hebben een aantal nieuwe gezichten in het team: Gerlanda Hoving (team- en communciatiemanager), Helene Meijran van der Valk (monteur) en Saskia Bleijenberg (navigator). Vertrouwde teamleden Sascha Bloemhoff (piloot), Inge Pragt (hoofdmonteur) en Latoya (onze Toyota Landcruiser HDJ80). Lees meer over alle dames bij Squad. Wat niet nieuw is: onze hoofdsponsor. Mede dankzij onna-onna kunnen we weer op pad. We are looking forward!

Nieuw: Vrouwen klassement in woestijnrally

Dit jaar reed het onna-onna rallyteam ‘Les Gazelles’ als eerste all-female team ooit de Libya Rally. Een uitdaging die zij succesvol wisten te volbrengen. Ze finishten zelfs bij de beste 25% in het algemeen klassement. Piloot Sascha Bloemhoff en navigator Yvette Olde Monnikhof vinden het hoog tijd dat er concurrentie komt in een vrouwen klassement en dat meer vrouwen actief worden in cross-country rally’s en autotechniek. Zij zien geen enkele reden waarom vrouwen daarin niet zouden kunnen excelleren.

Read more

Team van de Maand in 4WD Magazine!

We vinden het een hele eer om ‘Team van de Maand’ te zijn in 4WD Magazine. Dat levert ook nog eens een uitgebreid artikel op waarin we over onze ervaringen vertellen. Mocht je na alle verhalen nog vragen hebben of een rondje mee willen rijden; op 4 september is het hele team aanwezig op het 4WD Festival in Oss! Read more

Terrein.nu over Libya Rally 2016 Stage 7

Stage 7: Tendrara – Saïdia (290 km).

Het eerste stuk van deze laatste proef op 21 april heeft een snel WRC-achtig karakter. Dat gaat over in een aantal speedzones (asfalt) gevolgd door een trial-achtig en zeer gevaarlijk, maar prachtig, stuk in de bergen: smalle paden, haarspeldbochten en diepe ravijnen. Read more

Terrein.nu over Libya Rally 2016 Stage 6

Stage 6: Merzouga – Tendrara (325 km).

De lange zesde dag begint met 30 km duinen. Die worden vlot doorkruist. Alle oefening baart kennelijk kunst. De lunchstop is ook de start van de verbindingsroute, waarna nog een tweede special volgt. Read more

Terrein.nu over Libya Rally 2016 Stage 5

Stage 5: Mhamid – Merzouga (350 km).

Een prachtige etappe met in het begin wederom een snelle stenige piste. Met hoge snelheid kan over fraaie plateaus gereden worden. Daarna volgen er maar liefst drie mooie en gevarieerde duinenpartijen. Alles verloopt gesmeerd deze vijfde dag, met ook foutloze navigatie. De dames vliegen door de etappe heen. Tot de laatste, hoogste en mooiste duinenrij. Op hemelsbreed 1,5 km van het bivak valt op een stuk dat kapotgereden is door vrachtauto’s de motor stil bij het doorploegen van een paar diepe sporen. Met geen mogelijkheid is de auto meer aan de praat te krijgen. De startmotor lijkt kapot. Read more

Terrein.nu over Libya Rally 2016 Stage 4

Stage 4: Mhamid – Mhamid (200 km).

Een ‘rondje’ van 200 km rijden… Zo kunnen we etappe 4 het beste omschrijven omdat het vertrek en de finish in het mooie bivak van MHamid zijn. Heel confronterend, omdat Sascha de auto op het eerste duin na de start al vast rijdt. Omstanders schieten direct te hulp en tijdens het graven blijkt al snel dat de bandenspanning nog op 1.8 bar staat. Veel te hard in het mulle zand, waardoor er niet te rijden valt.  Read more