Stage 4: Mhamid – Mhamid (200 km).
Een ‘rondje’ van 200 km rijden… Zo kunnen we etappe 4 het beste omschrijven omdat het vertrek en de finish in het mooie bivak van MHamid zijn. Heel confronterend, omdat Sascha de auto op het eerste duin na de start al vast rijdt. Omstanders schieten direct te hulp en tijdens het graven blijkt al snel dat de bandenspanning nog op 1.8 bar staat. Veel te hard in het mulle zand, waardoor er niet te rijden valt. Een miscommunicatie waardoor 0.8 is opgepikt als 1.8. Met 1 bar minder in de banden gaat het een stuk soepeler. Alleen is de zon door deze vertraging weer een stuk gestegen en brandt de bovenlaag van het zand, dat ook nog eens behoorlijk is omgeploegd door de inmiddels vele voorgangers, weg. Flink zwoegen voor auto, navigator en piloot, met name omdat er ook een paar keer gegraven moet worden om de auto weer los te krijgen. Het meest irritant daarbij zijn de ‘locals’ die als horzels rondrijden, doen alsof ze willen helpen, maar alleen maar uit zijn op geld. In plaats daarvan schiet van Erren Desert Racing met de Desert Warrior twee keer te hulp en gelukkig kunnen de dames die gunst ook nog een keer retourneren. Hoewel het wat betreft kilometers geen lange dag is, maakt de zwaarte van het zand het toch een slopende dag.